loading...
انچه خود داشت زبیگانه طلب می کرد
ستاره بازدید : 96 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

دستمزد سرسامآور موبدها
91درصد از مراسم تدفین ژاپنیها به سبك بودایی انجام میشود. در مراسمی كه به نام «آب آخرین لحظه» نامیده میشود روی لبهای شخص مرده آب پاشانده میشود و روی سینه مرده یك خنجر قرار میدهند كه به عقیده آنها باعث خروج شیطان از بدن شخص فوت شده میشود. اما مراسم تدفین در ژاپن جدا از این آداب و رسوم خاصش یك ویژگی منحصربهفرد دیگر هم دارد و آن گران بودن هزینههای مربوط به مراسم تدفین است. مراسم تدفین در ژاپن جزو گرانترینها در جهان به حساب میآید. قیمت متوسط یك مراسم تدفین در ژاپن حدود 5 .1 میلیون ین است (معادل 14 هزار دلار آمریكایی) كه این رقم بسیار بالایی است.

بر اساس یكسری تحقیقات دیگر كه در این كشور انجام شده قیمت بعضی از مراسم تدفین به 8 .3 میلیون ین هم رسیده است. یكی از هزینههای رایج مربوط به هزینه موبدهای برگزار كننده مراسم است. این موبدها كه مراسم تدفین و دعاهای مربوط به تدفین را انجام میدهند مبلغی حدود 480 هزار ین دستمزد دریافت میكنند. بهطور كلی مراسم تدفین برای گردانندگان این صنعت تبدیل به تجارتی بزرگ شده كه منافع بسیاری را برایشان به همراه دارد. در ژاپن بیش از 45 هزار مكان مخصوص برای مراسم تدفین و حاشیههای مربوط به این مراسم وجود دارد. از آنجا كه جمعیت میانسال ژاپن رو به افزایش است كارشناسان احتمال میدهند كه تا سال 2035 حدود 7 .1 میلیون نفر در این كشور خواهند مرد كه درآمد حاصله از این مراسمها برای گردانندگان صنعت تدفین حدود دو تریلیون خواهد بود. البته این رقم تنها یك احتمال ارقامی است شاید نشود زیاد جدیاش گرفت.

خانوادههای داغدیده دلیل اصلی گرانیاند
علتهای زیادی برای گرانی هزینههای تدفین در ژاپن وجود دارد كه علت بارز آن به خاطر خانوادههای داغدیده است چون اكثر خانوادههایی كه افراد نزدیك خود را از دست میدهند نسبت به چانه زدن در مورد قیمت تردید دارند زیرا آنها این تصور را دارند كه هرگونه چانه زدن در مورد مراسم تدفین به نوعی بیقدر كردن شخص فوت شده است و این مساله باعث میشود كه گردانندگان مراسم تدفین از این ویژگی به نفع خود سوء استفاده كنند و شاید این دلیل واقعی و قابل قبول گرانی هزینهها در ژاپن باشد. حتی در بعضی موارد خانوادهها تا تمام نشدن مراسم هیچ سوالی در مورد قیمت مراسم نمیكنند. تحقیق سال 2005 نشان داد كه 36 درصد از مشتریان حتی صورتحساب هم برای پرداخت هزینه دریافت نكردند و بدون چانه زدن مبلغ تقاضا شده را پرداختند و 96 درصد از این خانوادهها عقیده داشتند كه انتخاب نوع خدمات برای مراسم تدفین چندان ضروری نیست و نحوه خدمات را به عهده خود برگزاركننده مراسم میگذاشتند.

پیشفروش هزینههای تدفین
اما موضوع جالب در بین گردانندگان مراسم رقابتی است كه با قیمتهای سرسامآور در جریان است و گویی مرزی هم نمیشناسد.بعضی از این خانههای برگزار كننده مراسم تدفین قیمتهای عجیب و غیر قابل قبولی را پیشنهاد میدهند. قیمت مراسم تدفین بعضی از این خانهها به 200 هزار ین هم رسیده است كه از لحاظ استاندارد در سطح بالایی قرار دارد. اما نكته جالب دیگر این است كه بعضی از گردانندگان این مراسم حتی ژاپنی هم نیستند و این نشان میدهد كه خبر سوددهی مراسم تدفین به تمام جهان رسیده است. اخیرا هتلهایی كه درآمد پایینی دارند اقدام به برگزاری مراسم تدفین كردهاند تا ضرر خود را از این طریق جبران كنند. قیمت مراسم تدفین هر روز در حال افزایش است و در كنار آن تقاضا برای آن همچنان در حال افزایش است. حتی عدهای از ژاپنیها برای اینكه هزینه مراسم تدفین خود را بعد از مرگ تا اندازهای كم كنند ماهیانه مبلغی حدود 10 هزار ین به خانههای اجراكننده مراسم تدفین میپردازند.

گرانترین مجلس تدفین در تاریخ
جدا از ژاپن و تومار بلند هزینههای تدفین، بد نیست گذری به گذشته داشته باشیم. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم و سركی به مراسمهای تدفین انسانهای قبل از خود بزنیم نام اسكندر كبیر بیشتر از هر شخص دیگری در فهرست گرانترین و تجملاتیترین مراسم تدفین به چشم میخورد. نعش كشی كه جسد این پادشاه تاریخی را بر خودش حمل میكرد به بزرگی یك ساختمان بود اما تنها بزرگ بودن این نعشكش دلیل گرانی مراسم تدفین اسكندر نبود. این نعشكش بزرگ با طلا و جواهرات قیمتی تزئین شده بود كه 64 اسب قوی هیكل آن را حمل میكردند. قیمت این مراسم تدفین به ارزش امروزیاش مبلغی حدود 600 میلیون دلار است
گزارشی از هزینه‌های سرسام‌آور مراسم تدفین در ژاپن!
]]>
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 55
  • آی پی امروز : 140
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 238
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 552
  • بازدید ماه : 552
  • بازدید سال : 2,372
  • بازدید کلی : 122,184
  • کدهای اختصاصی
    دانلود نرم افزار کامپیوتر سفارش پاپ آپ بندری جدید